Showing results for 
Search instead for 
Do you mean 
Reply
Aug 11 2013
By: alextoulon Splicer 80 posts

BUG singleplayer (IN FRENCH / IN ENGLISH)

[ Edited ]
5 replies 224 views Edited Aug 12, 2013

Bonjour, le bug se situe au chapitre 5 Pittsburgh Fuir la ville. 

Cela se passe pendant la nuit je dois éliminer deux chasseurs au rez-de-chaussée qui discutent près d'un comptoir. J'en élimine un, Henry s'occupe de l'autre. Je traverse la rue en me cachant derrière les voitures de police évitant le projecteur jusqu'à ce que j'élimine furtivement le chasseur. Enfin j'arrête le générateur la foule de chasseurs débarquent et je me fait tuer. 

Le problème intervient quand je recommence la mission avant d'arrêter le générateur le chasseur que j'élimine furtivement bug il reste figé debout, s'ensuit de nombreux bugs et freeze de la console lors des chargements de parties. La première fois j'étais parvenu en jouant avec tous ces bugs à La Banlieue dans la salle innondée mais il ya eu un gros bug qui a bloqué le déroulement du jeu. J'étais à 55% du mode survival +. J'ai alors effacé les données de jeu ainsi que la sauvegarde j'ai alors recommencé le mode survival et j'ai encore eu ce bug au chapitre 5 ..... 

Je vous prierai de bien vouloir analyser ce problème et de le résoudre rapidement, 

merci 

Please use plain text.
Message 1 of 6 (224 Views)
Reply
0 Likes
Last Guardian
Registered: 11/24/2011
11080 posts

Re: BUG singleplayer (IN FRENCH)

Aug 12, 2013

alextoulon wrote:

Bonjour, le bug se situe au chapitre 5 Pittsburgh Fuir la ville. 

Cela se passe pendant la nuit je dois éliminer deux chasseurs au rez-de-chaussée qui discutent près d'un comptoir. J'en élimine un, Henry s'occupe de l'autre. Je traverse la rue en me cachant derrière les voitures de police évitant le projecteur jusqu'à ce que j'élimine furtivement le chasseur. Enfin j'arrête le générateur la foule de chasseurs débarquent et je me fait tuer. 

Le problème intervient quand je recommence la mission avant d'arrêter le générateur le chasseur que j'élimine furtivement bug il reste figé debout, s'ensuit de nombreux bugs et freeze de la console lors des chargements de parties. La première fois j'étais parvenu en jouant avec tous ces bugs à La Banlieue dans la salle innondée mais il ya eu un gros bug qui a bloqué le déroulement du jeu. J'étais à 55% du mode survival +. J'ai alors effacé les données de jeu ainsi que la sauvegarde j'ai alors recommencé le mode survival et j'ai encore eu ce bug au chapitre 5 ..... 

Je vous prierai de bien vouloir analyser ce problème et de le résoudre rapidement, 

merci 

Can you post that in english? Merci.

Please use plain text.
Message 2 of 6 (202 Views)
Reply
0 Likes
Uncharted Territory
Registered: 08/17/2012
1718 posts

Re: BUG singleplayer (IN FRENCH)

[ Edited ]
Aug 12, 2013

ça me parrait assez bizarre.

Malheureusement, nous sommes très peu de francophone ici. Je n'ai aucune idée comment résoudre ton problème considérant que tu as déjà éssayé les solutions de bases. La meilleur chose serait de traduire ta question en Anglais.

Aussi, pourrait-tu expliquer cette phrase plus en detail?  « La première fois j'étais parvenu en jouant avec tous ces bugs à La Banlieue dans la salle innondée mais il ya eu un gros bug qui a bloqué le déroulement du jeu.» 

Here's the translation/Voici la traduction en Anglais:

Basically, he had a weird glitch happen when playing that part where you sneak out of Pittsburgh with Henry. AN enemy he took out froze on the spot, and then came a bunch of bugs and finally the console froze. Now he can't make any progress. He also tried restarting completely but the same thing keeps happening. Finally, he deleted game data and save files but it still keeps happening.

1

This months old sig image will remain till the end of days.
Please use plain text.
Message 3 of 6 (195 Views)
Reply
0 Likes
Splicer
Registered: 12/19/2009
80 posts

o

Aug 12, 2013

Hello,

Chapter 5 : Pittsburgh (Escape in the City : Night Time)

It take place during the night, Henry and Joel advance into the hallway, they moved forward cautiously and take down a pair of Hunters. Then i crossed the street by avoiding the spot light until i eliminatethe furtively the hunter close to the generator. I turn it off and more hunters come into the area and i die. 

I restart the game, the issue took place before i turn generator off. The Hunter i eliminate furtively bugs, he remains frozen upright. The result is a lot of issues such as : cut sounds, dialogues are in time-shift recording, freeze during loading game. 

First time, i've played with all that bugs until i was blocked in the Suburbs (Sewers) in a flooded rooom when i press triangle and turn the wheel with L button. There is a bug i can not make any progress. I deleted my disk infos and save. 

I restart the survival mode while i was in survival + (55%). So i restart and i had the same issue in the chapter 5 Escape in the City (Night Time).

Please do something, 

thanks a lot. 

Please use plain text.
Message 4 of 6 (172 Views)
Reply
0 Likes
Splicer
80 posts

Re: BUG singleplayer (IN FRENCH / IN ENGLISH)

Aug 21, 2013

Is Naughty Dog working on a new patch for us ?

Please use plain text.
Message 5 of 6 (72 Views)
Reply
0 Likes
Splicer
80 posts

Re: o

May 15, 2014

I started the "Grounded Mode" and when i am at the end of chapter 5 "Escape the City" during the night with Sam and Henry i have the same technical issue, there are glith with ennemies, freeze on loading screen, no sound, when i kill an ennemy discreetly there's a glith he's dead but he stays up...

The game will be released on PS4 and the technical issues are not FIXED on PS3 , HELLO is anybody there?

Please use plain text.
Message 6 of 6 (37 Views)
Reply
0 Likes